E timpul ca publicitatea să se întoarcă pe hîrtie

Directorul General al celei mai mari agenţii publicitare din lume WPP, sir Martin Sorrell, a declarat că e timpul ca agenţiile de publicitate să se întoarcă la reviste şi ziare în forma lor tradiţională, pentru că publicitatea pe hîrtie pooate fi mai eficientă.

Sir Martin Sorrell la întrevederea organizată de asociaţia jurnaliştilor britanici Broadcasting Press Guild, a declarat, că agenţiile de publicitate trebuie să-şi revadă atitudinea faţă de ediţiile periodice, petru că eficienţa anunţurilor publicitare în ele poate fi mai mare decît la publicitate on-line. Astfel, şeful a celei mai mare agenţii publicitare din lume WPP a schimbat punctul personal de vedere după mulţi ani de dezvoltare a spaţiului publicitar pe internet.

Sir Martin a declarat, că agenţiile publicitare în ultimul deceniu redirecţionau sursele din ediţiile periodice în on-line media atît de activ, că a venit timpul de a analiza datele statistice, de a vizualiza randamentul investiţiilor şi să se gîndească dacă aceasta are sens. Sunt date interesante, care le-am vazut recent. Acestea sunt legate de gradul atragerii consumatorilor în cadurl revistelor şi ziarelor aceste cifre sunt asemănătoare cu acele cifre, care le-am văzut la televiziunea tradiţională a declarat la întrevedere seşul WPP.

Conform acestor cercetări, unele surse mass-media, probabil, mai mult atrag şi implică cititorul, decît on-line sau versiunea mobilă a ediţiei. Şi aceasta este valabil atît pentru materialele din reviste sau ziare, cît şi pentru publicitatea publicată în ele. Şi într-un sens anumit aceasta este logic a continuat sir Martin. Dacă omul petrece 40 de minute cu ziarul, atunci, probabil, ceva trebuie să fie depus în cap. Cineva va considera această analiză superficială: timpul, timpul acordat lecturii, se pune în contrast cu investiţiile. Dar trebuie de atras atenţia asupra la altele: raportul dintre implicarea cititorului şi investiţiile, - a adăugat Martin Sorrell.

În ultimii decenii, despre care şi a vorbit sir Martin, situaţia pe piaţa publicitară s-a agravat. Conform datelor Asociaţiei americane a ziarelor, din 2003 pînă în 2013 venitul din publicitatea în ediţiile pe hîrtie s-a micşorat de la $45 miliarde la $17,3miliarde. Cu toate acestea, anunţurile pe paginile web a ediţiilor chiar dacă aduc venit mai mare cu fiecare an, dar în termini absoluţi aceste cifre sunt foarte mici: în 10 ani ele au crescut de la $1,2miliarde pînă la doar $3,4miliarde.

Chirill Sarhaneanţ ()

Sursa articolului: http://www.advertology.ru/article129800.htm