Codul de publicitate şi comunicaţii de Marketing al Camerei de Comerţ Internaţionale acum şi în limba rusă!

Camera de Comerţ Internaţională, (ICC) a fost creată în anul 1919 cu scopul consolidării normelor de drept, optimizării relaţiilor comerciale, investiţionale şi financiare internaţionale.

Partea integrantă a acestei activităţi a ICC a devenit elaborarea principalelor prevederi privind principiile unei activităţi de publicitate. Astfel, în anul 1937 a apărut primul Cod al ICC privind practicile publicitare. De atunci el a fost de mai multe ori actualizat şi completat. Ultima actualizare a Codului a avut loc în anul 2018.

Codul de publicitate şi comunicaţii de Marketing nu este un act juridic normativ, el stabileşte principiile etice fundamentale şi poate servi drept bază pentru elaborarea Codurilor naţionale. Astfel, pe baza Codului ICC deja 42 de state şi-au adoptat codurile de publicitate şi comunicaţii de Marketing. Documentul este destul de util pentru toţi participanţii pieţei pentru agenţii de comunicare, pentru clienţii lor, precum şi pentru organele de stat.

Pâna în prezent, Codul a fost prezentat în limbele engleza, germana, franceza, spaniola, finlandeza, croata şi suedeza.

Acum a apărut şi traducerea oficială a Codului în redacţia actuală din anul 2018 în limba rusă.